Strategies for Achieving Equity and Inclusion in Education, Training and Learning in Democratic Europe (STRIDE)
Στρατηγικές για την Επίτευξη της Ισότητας και της Συμπερίληψης στην Εκπαίδευση, την Κατάρτιση και τη Μάθηση στη Δημοκρατική Ευρώπη
Διάρκεια έργου | Φορέας χρηματοδότησης | Επικεφαλής φορέας έργου | ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΡΓΟΥ |
Έναρξη: 01/02/2024 Λήξη: 31/01/2027 | EU Horizon Europe | Norwegian Social Research (NOVA)Faculty of Education and International Studies (LUI) | LIHONG HUANG DAWN HESKESTAD |
Το πρόγραμμα STRIDE θα παρέχει μία νέα, περιεκτική και συγκριτική βάση γνώσεων σχετικά με τις αποτελεσματικές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, τις πρωτοβουλίες εφαρμογής πολιτικών και τις παρεμβάσεις, οι οποίες στοχεύουν στη μείωση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση, στην κατάρτιση και στα μαθησιακά αποτελέσματα στην Ευρώπη.
Τo έργο αυτό θα επιτευχθεί μέσω αναλύσεων των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, αναλύσεων δεδομένων εκπαιδευτικών αξιολογήσεων μεγάλης κλίμακας, καθώς και μακροχρόνιων δεδομένων ως προς την αιτιώδη σχέση μεταξύ ανισοτήτων και εκπαιδευτικών ή άλλων πολιτικών σε σχέση με τις μαθησιακές επιδόσεις.
Το πρόγραμμα STRIDE σκοπεύει να εξετάσει προσεκτικά το εύρος των διατομεακών μεταβλητών, όπως είναι το κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο, το φύλο, οι αναπηρίες και οι ικανότητες, η μετανάστευση, η γλώσσα, η προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, που ενδεχομένως επιδρούν στα μαθησιακά αποτελέσματα, με διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικά πλαίσια.
Διαμέσου της συμμετοχής εθνικών και ευρωπαϊκών ενδιαφερόμενων φορέων, το πρόγραμμα STRIDE θα αναπτύξει εργαλεία μεθοδολογίας και αξιολόγησης για την εκμάθηση διαμόρφωσης και υιοθέτησης κατάλληλων πολιτικών, προσφέροντας στους ενδιαφερόμενους μια «εργαλειοθήκη» ενισχυμένης γνώσης για το ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν τα εκάστοτε εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Επιπλέον, θα αναδείξει τη χρησιμότητα συγκέντρωσης μακροχρόνιων δεδομένων για τη χάραξη νέων πολιτικών, με σκοπό τη μείωση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση, βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (συμφωνία επιχορήγησης με αρ. 101132339) και το UK Research and Innovation (UKRI) (συμφωνία επιχορήγησης με αρ. 10108849).
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του έργου στο LinkedIn: https://www.linkedin.com/showcase/stride-eu/about/
Μέλη ερευνητικής ομάδας του ΕΚΠΑ
Δημήτρης Παρσάνογλου, Επιστημονικός υπεύθυνος
Μαρία Συμεωνάκη
Αλέξανδρος Σακελλαρίου
Αγγελική Υφαντή
Ατζέρ Ιχτιάρ
Γιώργος Φιλανδριανός
Σοφία Σκουλά
Εταίροιτουπρογράμματος
Oslo Metropolitan University (OSLOMET), Νορβηγία (NO) (Συντονιστής Εταίρος)
Roehampton University (RU), Ηνωμένο Βασίλειο (UK)
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (NKUA), Ελλάδα (EL)
VIA University College (VIA), Δανία (DK)
Lifelong Learning platform – European civil society for education (LLLP), Βέλγιο (BE)
TÁRKI Social Research Institute (TÁRKI), Ουγγαρία (HU)
Jagiellonian University (JU), Πολωνία (PL)